En berättelse om en berättelse, del 1. Seniorkollo film.











Det var länge sen jag skrev om mitt skrivande, som jag hållit på med i drygt två år. Det handlar om en person som fascinerat mej och som jobbat på diverse kända arbetsplatser som fått mej att häpna. En biografisk roman, skulle man kunna kalla det. En sann berättelse. Då skrev jag utan att veta hur det skulle sluta och inte anade jag att det slutade som det gjorde.

Nu är det dags för en annan sorts berättelse. 

Sedan början av november ligger manuset hos en drös förlag och gonar sej bland tusentals andra manus. Chansen att det blir antaget är löjligt liten. Jag vill verkligen samarbeta med ett förlag, men är inställd på att bli refuserad av alla. Redan vid starten av projektet var min avsikt att det skulle publiceras och det gäller än. Återstår att ge ut i egen regi ifall manuset inte passerar nålsögat hos något förlag. 

Jag tänker inte berätta mer om själva manuset just nu. Däremot tänker jag berätta om arbetet med att få en bok utgiven och läst av många. Det är nämligen inte så lätt att nå ut, det vet alla med erfarenhet om branschen. 

Situationen är ny, jag är Bambi på isen. Intuitiv, kreativ och uthållig är jag också. Kanske rent av innovativ. En del gåvor har jag alltså. Men också en del förbehåll. Jag ser mej inte som handelsresande i egna texter, föreläsande eller minglande bland litterärt bevandrade personer på mässor, bibliotek eller köpcentra. 

Under skrivandets gång har jag tänkt att manuset är filmiskt på något vis. Det skulle kanske kunna lämpa sej som en TV-serie, eller rent av som en film? Det skulle vara kul, i så fall.

Under hösten rullade det i FaceBook-flödet ett erbjudande om Seniorkollo film. Kolla själv. Jag högg direkt och anmälde mej till sista kursveckan för säsongen och åkte till Nossebro vecka 45 direkt efter att jag skickat in manuset till förlagen.

Nossebro ligger i skogen några mil sydost om Vänerns sydspets, ungefär in the middle of nowhere. Jag tog tåget från Stockholm till Grästorp och blev upphämtad av Filmkollobilen.










Och hoppades få översiktlig kännedom om filmproduktion. Att användas till Gud vet vad. 

. . . 

Det här är min berättelse, en bloggserie, om bryderierna att ge ut och lansera en bok - hand i hand med ett förlag eller i egen regi

2022

2023

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2023 Bentes årskrönika

Berättelsen om en berättelse del 9. Det är mycket nu.