Härnösandspodden




Jag är en Härnösandsbo i förskingringen. Flyttade ungefär 2010 efter att ha bott i Härnösand hela mitt vuxenliv, sedan 1966, med undantag för ett antal studieår på annan ort. Nu bor jag i Solna.


Av en tillfällighet ramlade jag över Härnösandspodden då jag fick syn på en intervju med Eva Goes. Nu har jag lyssnat på Eva Goes-intervjun. Den är jättefin, Eva kom verkligen till sin rätt med sin mångåriga arbete för miljö- och rättvisefrågor. Jag har lyssnat på en del till. Jätteintressant! Känner flera av de intervjuade och inspireras av nya och för jag okända förmågor.  

Intervjuerna som jag lyssnade på är gjorda av Dag Jonzon. Det namnet är mig bekant. Tror att vi gick ut gymnasiet i Härnösand samtidigt. Jag ser mej som en nyfiken person och är med stort samhällsintresse, vilket jag även tillskriver Dag. Nu undrar jag hur det kommer sig att våra vägar aldrig möttes, varför jag aldrig var nyfiken på dej, Dag. Nåväl. 

Ny lyssnar jag känslosamt till Dags lågmält intresserade frågor som får de intervjuade personerna att blomma ut i sina respektive intresseområden. 

Med mej händer en förbryllande sak. Jag flyttade alltså för drygt tio år sedan och har inte längtat tillbaka en enda sekund. Förrän nu. Jag känner mej boostad av dessa intressanta Härnösandare. Kanske man skulle åka förbi nån gång?



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2023 Bentes årskrönika

Berättelsen om en berättelse del 9. Det är mycket nu.

Reservdelsmänniska 1