Global fact certificate

Så här dagen efter terrorattentatet känns det mesta av normalitet fel att göra. Eller rätt. Livet behöver få gå vidare och det är viktigt att leva normalt, säger förståsigpåarna. Jag har suttit och bråkat med bilder och länkningar samtidigt som nyheterna mal på om attentatet. Det är för bedrövligt. 
Nu tänkte jag föreviga en liten goding som muntrar upp mig.



För någon vecka sedan gjorde jag ett test anordnat av Gapminder. Jag hittade möjligheten att testa mig via Twitter, som jag följer ytterst sporadiskt. Till min förvåning hade jag alla rätt. Igår, strax före attentatet, fick jag ettårigt certifikat i Global fact. 

- Lite stolt är jag allt, mitt i bedrövelsen.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2023 Bentes årskrönika

Berättelsen om en berättelse del 9. Det är mycket nu.

Reservdelsmänniska 1