Nu är den här, boken om Mentorskap


Klockan 9 prick levererades två pallar böcker om totalt 695 kg efter diverse missförstånd via mobil. 

Killen som kom talade lettiska och dålig engelska. Jag hade ställt mobilen på ljudlöst dagen innan och hörde inte alla hans försök att nå mig. Till sist upptäckte jag min miss och vi fick förvirrad kontakt. Jag förstod det som att han redan levererat böckerna men hittade dem ingenstans ute vid entrén och på gatan. Han sade - Yes, they are delivered. I am on the highway 20 km away. I come soon. Efteråt har jag gissat att han nog menade att böckerna levererats till hamnen och nu var han på väg till mig med böckerna.

Mitt i tumultet dök svärsonen oväntat upp och hjälpte till att baxa böcker till källaren och in högt upp i ett förråd. Det innebar att jag på 2,5 timme nödtorftigt hann packa upp och in böckerna och röja emballage och pallar efter mig och sopa golvet så att det såg ut som om ingenting hänt.

Men jag har problem. Böckerna och mina egna prylar får inte plats i mina lägenhetsförråd. Jag umgås med tankar på att hiva en hel del dagböcker och foton från förr. Eventuellt startar jag ett digitaliseringsprojekt så jag bevarar det viktigaste.

Nåväl.
Första öppnade kartongen. Första boken i min hand. - Den känslan! 

Första intrycket?
- Wow. Jag är redan 97% nöjd med vad jag håller i min hand. Den röda färgen är aningens för ljust roströd men helt ok ändå. Det ser väldigt bra ut. Inte har jag hittat nåt korrekturfel än heller. Nu ska nyheten spridas och det får jag återkomma till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2023 Bentes årskrönika

Berättelsen om en berättelse del 9. Det är mycket nu.

Reservdelsmänniska 1