Vill du berätta

Härom dagen träffade jag Irene Jansson som tillhörde kvinnorörelsens fotfolk på den tiden runt millennieskiftet då jag själv var höggradigt engagerad. Irene drev ett riksomfattande projekt för att stötta kvinnliga innovatörer. Hennes berättelse rörde vid något i mitt inre och som jag nu tänker kanalisera till ett antal berättelser om och från kvinnorörelsens fotfolk. 

Efter nyår tänker jag starta intervjuandet. Läs mer om mitt projekt Att vara del i en rörelse.

 Vill du berätta? 

Är du en del av kvinnorörelsens fotfolk med ett engagemang som blommade ut före och under tiden för millennieskiftet? 
Jag är intresserad av din väg dit, din drivkraft, dina förebilder och dina erfarenheter.

Kanske passar berättelsen att återberättas här - under förutsättning att båda vill. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2023 Bentes årskrönika

Berättelsen om en berättelse del 9. Det är mycket nu.

Reservdelsmänniska 1