Jag är arg - återkommer

Det hör inte till vardagen att jag är genomgående ironisk. Det var jag i föregående blogg. Nu tänker jag att det kanske inte var en så bra idé.

Jag vill förklara mig. 

Jag är arg
Jag är arg och oroad över vissa strömningar i tiden. Typ främlingsfientlighet, fundamentalism och antidemokratiska strömningar och på att sådana som Donald Trump kunde väljas till president i USA och den uppmärksammade marknadsföring som föregick valet. Och jag är arg på att vi samhällsmedborgare med eller utan avsikt gör det möjligt.  

Ta Trump till exempel. Han lyftes av en stor mängd sympatisörer och dessutom av mig och många med mig som förfasade sig över det han står för och gav det uppmärksamhet.  Den mediala uppmärksamheten bidrog till hans framgång i en olycklig spiral. 

Jag efterlyser en breddad nätetikett. Inser också att jag är rejält okunnig på den debatt som längre förts. Med en kortare glutt på nätet stöter jag t ex på Godwins lag. Tänker läsa på och så småningom sammanfatta mig. 

Återkommer när jag blivit mer både kunnig och konstruktiv. Jag ska försöka vända min ilska över vad jag tar avstånd ifrån  till att beskriva vad jag är för.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2023 Bentes årskrönika

Berättelsen om en berättelse del 9. Det är mycket nu.

Reservdelsmänniska 1